On aina yhtä kivaa kun
tädiltä tulee kirje!

Iloisia uutisia kerran kuussa sähköpostiosoitteen hinnalla.

Viestintästartti

Eikö markkinointi toimi? Eikö rekrytointi nappaa? Eikö viesti kulje siellä missä pitäisi? Mikä se viesti on? Mistä kertoa, missä kanavissa, millä tavalla? Mistä edes lähteä liikkeelle?

Tuttu tilanne meille. Viestintästartti-prosessimme sopii tilanteisiin, joissa viestinnän muutoksen tarve on tunnistettu, mutta alkuun pääsemiseksi tarvitaan apua. Olemme tuottaneet startteja niin yrityksille kuin järjestöillekin ja saaneet aikaiseksi iloa, järjestystä ja tuloksia.

Viestintästartin jälkeen FläktGroup Finlandin viestintä on kokonaisuutena noussut ihan uudelle tasolle.
Tuija Lehesvirta, henkilöstöjohtaja

Mitä?

Viestintästartti on noin kuusi viikkoa kestävä, valmentava kehitysprojekti, jonka aikana luodaan kokonaiskatsaus asiakkaan tilanteeseen, tunnistetaan kehityskohteet ja rakennetaan tiekartta seuraavia askelia varten. Konkreettinen lopputulos on viestintästrategia: dokumentaatio siitä, mitä halutaan sanoa, kenelle, miksi, millä tavalla – ja mitä ruvetaan tekemään. Vähintään yhtä tärkeää on innostuminen ja aktivoituminen: hei, näin me onnistutaan! Viestintästartti tähtää aina pitkäjänteiseen mitattavaan muutokseen, ei silmänkääntötemppuihin.

Viestintästartin olennaisena osana on asiakkaiden ja sidosryhmien luottamuksellinen haastattelu: miten teidät tällä hetkellä nähdään ja millaisia käsityksiä teistä liikkuu? Havaintoja käytetään apuna viestinnän kohdepersoonien rakentamisessa ja toimenpidesuosituksissa.

Viestintästartissa tarkastellaan viestintää joka suuntaan: viesti pitää saada kulkemaan paitsi ulos- myös sisäänpäin, henkilöstön kesken. Viestintästartti voidaan kohdistaa myös kokonaan sisäiseen viestintään, jolloin prosessi on hiukan toisenlainen kuin alla kuvattu.

Miten?

Näin Viestintästartti tyypillisesti etenee:

  • Tavoitteiden asettaminen ja viestinnän nykytilan katsaus: missä ollaan nyt ja mihin halutaan muutos? Taustatyötä, haastatteluita ja nykytilanteen kirjaaminen.
  • Viestinnän kohderyhmien määrittely: keitä halutaan tavoittaa ja miten tavoitamme heidät? Kohdepersoonien työstäminen. (Lisää persoonista täällä.)
  • Ydinviestien määrittely: keitä olemme ja mitä todella haluamme kertoa?
  • Äänensävyn ja tavoiteltavan mielikuvan määrittely: millaisia ollaan?
  • Sisällöntuotannon käynnistäminen: millaiset aiheet ovat viestinnälle tärkeimpiä? Yhteisessä sisältöpajassa määritellään kärkiteemat, ja ideoidaan, millaisia juttuja voitaisiin toteuttaa – heti, pienellä valmistelulla tai sitten kun resurssit antavat myöden.
  • Toimenpidesuunnitelma: näin edetään! Mistä lähdetään, mitä sitten tehdään – ja miten edistystä seurataan ja mitataan.
Joy & Order hoiti työnsä erinomaisesti ja kokemus oli hyvin positiivinen.
Antti Kärki, Digiteamin toimitusjohtaja

Kenelle?

  • Alkutaipaleellaan olevalle yritykselle tai yhteisölle, joka tarvitsee selkeän toimintasuunnitelman
  • Toimintansa vakiinnuttaneelle pk-yritykselle tai yhteisölle, joka tarvitsee viestintäänsä ryhtiä, järjestystä ja päämäärän, tai joka etsii kokonaan uutta suuntaa

Käydäänkö töihin? Soita 050 585 3325 / Laura, tai pyydä meitä ottamaan yhteyttä:

Kyllä kiinnostaa! Ollaan yhteydessä!

Back to Top

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käyttämällä tätä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää.

Tällä sivustolla käytetään evästeitä. Eväste on verkkosivuston lähettämä pieni yksinkertainen tekstitiedosto, joka tallentuu tietokoneelle, älypuhelimeen tai tablettiin. Käytämme evästeitä asetustesi muistamiseen. Ne eivät sisällä henkilötietoja. Evästeiden käytön voi estää selaimen asetuksista, mutta estolla saattaa olla kielteinen vaikutus sivuston toimintaan.

Sulje