On aina yhtä kivaa kun
tädiltä tulee kirje!

Iloisia uutisia kerran kuussa sähköpostiosoitteen hinnalla.

Viestintästrategiat ja viestinnän suunnittelu

Onko viestinnän punainen lanka hukassa? Pyyhkiikö viestintästrategia pölyä harteiltaan? Haluaisitteko saada henkilöstönne viestimään niin sisäisesti kuin ulkoisesti? Kertovatko asiakkaat ja työntekijät teistä samaa tarinaa? Kiinnostaisiko tietää, mitä asiakkaanne ihan oikeasti ajattelevat ja tuntevat kohdatessaan teidät? Oletteko päättäneet hakea potkua liiketoimintaan tuottamalla entistä parempia palveluita, luomalla työkulttuurin, jonka pariin hakeudutaan, ja viestimällä näistä entistä kuuluvammin? Haluaisitteko saada työntekijät ja asiakkaat rakastamaan teitä, jotta pärjäisitte kilpailussa paremmin? Kuuluuko bullshit bingoonne kirosanat työntekijälähettilyys, henkilöbrändi, asiakaskokemus ja työntekijäkokemus? Eikö ihan kiva riitä?

Viestintästartti

Viestintästartti-prosessimme sopii erinomaisesti tilanteisiin, joissa muutoksen tarve on tunnistettu, mutta alkuun pääsemiseksi tarvitaan apua. Olemme tuottaneet startteja niin yrityksille kuin järjestöillekin ja saaneet aikaiseksi iloa, järjestystä ja tuloksia. Viestintästartti sopii niin ulkoisen kuin sisäisen viestinnän kehittämiseen. Viestintästartissa luodaan kokonaiskatsaus asiakkaan tilanteeseen, tunnistetaan kehityskohteet ja rakennetaan tiekartta seuraavia askelia varten. Sen konkreettinen lopputulos on dokumentaatio siitä, mitä halutaan sanoa, kenelle, millä tavalla ja mitä ruvetaan tekemään. Se sisältää tyypillisesti myös sosiaalisen median suunnitelman sekä sisältötyöpajan.

Sisältötyöpajassa ideoidaan ja dokumentoidaan sisältöjä sosiaaliseen mediaan, blogiin, videoihin tai infograafeihin. Nämä kun eivät harmiksemme putkahda taivaasta. Ideoista ei yleensä ole pulaa, mutta usein ne ovat hajallaan organisaation syövereissä lukuisten ihmisten pään sisällä. Sisältötyöpaja on tilaisuus koota yhteen organisaation eri osaajia eri osastoilta osallistumaan sisältöaiheiden ideointiin ja sitouttaa työyhteisöä viestinnän käytännön tekemiseen. Työpajassa kirkastetaan, mitkä ovat organisaation ydinviestit, kohdeyleisöt ja puheenaiheet. Lopputuloksena on aina iso nippu konkreettisia sisältöaiheita, joita voi ryhtyä toteuttamaan heti.

Vähintään yhtä tärkeä  lopputulos näiden lisäksi ovat innostus ja hyvä mieli siitä, että kokonaisuus hahmottuu, opitaan uusia asioita, tiedetään mitä pitää tehdä, sitoudutaan ja jaetaan vastuuta.

Haluan, että olette minuun yhteydessä

Stooripuu – vaikuttava viestintä kasvaa Stooripuussa

Tarinallistaja Anne Kalliomäen kehittämän Stooripuu-menetelmän avulla luodaan yritykselle oma ydintarina. Stooripuussa työstetään tarinallisia elementtejä, jotka johdetaan asiakkaan liiketoiminnasta, asiakkaista ja arvoista. Tarinallistaminen tuo yrityksen toimintaan ja asiakaskokemukseen inhimillistä kosketusta ja elämyksellisyyttä. Sen avulla luodaan tuotteita ja palveluita, joista syntyy ainutlaatuisia ja erottuvia kokemuksia.

Asiantuntija: Anne Kalliomäki, tarinallistaja

Haluan, että olette minuun yhteydessä

Lisää palveluitamme:

 

Tuotanto ja sopimusasiakkuus

LISÄÄ

Koulutus, valmennus ja työpajat

LISÄÄ

Back to Top

Tämä sivusto käyttää evästeitä. Käyttämällä tätä sivustoa hyväksyt evästeiden käytön. Lue lisää.

Tällä sivustolla käytetään evästeitä. Eväste on verkkosivuston lähettämä pieni yksinkertainen tekstitiedosto, joka tallentuu tietokoneelle, älypuhelimeen tai tablettiin. Käytämme evästeitä asetustesi muistamiseen. Ne eivät sisällä henkilötietoja. Evästeiden käytön voi estää selaimen asetuksista, mutta estolla saattaa olla kielteinen vaikutus sivuston toimintaan.

Sulje