Kolmas luku: tätien salaisuus paljastuu
Yrityksemme tarkimmin varjeltu salaisuus on ollut se, miten laaja-alaista osaamista tiimimme tarjoaa. Enkä nyt tarkoita meitä kolmea, vaikka osaamme mekin monenmoista. Tarkoitan verkostomme lähipiiriä, johon kuuluu toistakymmentä ammattilaista: graafikoita, kirjailijoita, sisällöntuottajia, toimittajia, strategeja, palvelumuotoilijoita, työyhteisövalmentajia… Kukapa tietäisi, ellemme kerro?
Ihmiset ja osaaminen eivät ole kertyneet ympärillemme sattumalta vaan pitkäjänteisen ja suunnitelmallisen työn tuloksena. Palvelujemme kehittäminen perustuu asiakkailla todettuihin tarpeisiin, yhteiskunnassa vaikuttaviin trendeihin sekä siihen, mistä itse saamme parhaat kicksit. Myös yrityksen ja erehdyksen menetelmää on kokeiltu.
Kun tädit söi omaa lääkettään
Melkein päivälleen kolme vuotta sitten lähdimme saaristomökille synnyttämään yritystämme, Tiina, Laura ja minä. Olimme tutustuneet Facebookissa ja Twitterissä, ja homma oli kolahtanut siinä määrin, että olimme päättäneet lyödä hynttyyt yhteen.
Ensimmäiset palvelunkuvauksemme sisälsivät runsasta digi- ja some-etuliitteiden käyttöä. Olimme kukin tehneet hyvin monenlaisia markkinoinnin ja viestinnän töitä, kiinnostuneita melkein kaikesta ja tottuneita opettelemaan uusia taitoja: työkaluja, kanavia, tapoja tehdä töitä. Haimme paikkaamme some-, (digi)markkinointi- ja viestintätoimistojen kentässä.
Syksyllä 2015 Tiinan toinen yritys Membook alkoi vaatia hänen täyttä panostustaan. Tiina jäi Joy & Orderin osakkaaksi, sparraajaksi ja hallituksen jäseneksi. Membookista tuli meille tärkeä asiakas. Helmikuussa 2016 palkkasimme Annen.
Jatkoimme oman fokuksemme kirkastamista. Digi- ja some-sanojen käyttö väheni. Digitaalisuudesta oli tullut yksi osa nykyajan arkista elämää, eikä sitä tarvinnut mielestämme erikseen mainita. Emme halunneet määritellä palveluamme sen kautta. Sanoimme myös rohkeasti ei asiakkuuksille, jotka eivät meille sopineet.
Digistartti-palvelustamme tuli Viestintästartti. Kiinnostuimme yhä enemmän viestinnän pinnan alla välkkyneistä ilmiöistä. Siellä väijyi asioita, jotka vaikuttivat siihen, miten hyvin pystyimme viestinnän keinoin auttamaan asiakasta. Miten saada henkilöstö mukaan, jos ei voisi vähempää kiinnostaa? Miten saada lisää tyytyväisiä asiakkaita, iloisia viestinviejiä? Piti pystyä taklaamaan myös niitä kysymyksiä, jotka vaikuttavat viestinnän tekemiseen ja vaikuttavuuteen.
Asiakkuuksien ja projektien kasvaessa ja tullessa yhä vaativammiksi oli selvää, että emme voi mestaroida itse kaikilla mahdollisilla osaamisen alueilla. Asiakkaille täytyy tarjota parasta mahdollista osaamista niissä asioissa, joille kulloinkin on tarvetta. Tuotantoputkessa on oltava riittävästi resurssia. Työhömme ja palveluumme kuuluu aktiivinen verkostoituminen, alan osaajiin tutustuminen ja moniammatillisten tiimien ylläpitäminen.
Perämoottorin käynnistys
Kolmannen tilikautemme puoliväliin mennessä ponnistelumme ja pohdintamme ovat kantaneet hedelmää siinä määrin, että on aika pistää isompi vaihde silmään. Ympärillemme on rakentunut tiimi, jonka kanssa voimme saada aikaan kauniita asioita. Olemme tunnistaneet sen, miten olemme erilaisia, mikä on meidän olemassaolomme syy. On aika kertoa tästä myös muille.
Kuka ja mikä olemme, mitä teemme ja miksi olemme olemassa voi kiteyttää seuraavasti:
- Olemme viestintätoimisto.
- Viestinnän muutosprojektit ja niitä seuraavat kumppanuudet ovat palvelujemme ydin.
- Missiomme ei ole matkalla muuttunut. Viestintä lisää hyvinvointia, niin työntekijöiden, asiakkaiden kuin organisaatioiden.
Moniammatilliseen tiimimme yhteinen tehtävä on olla rakentamassa hyvinvoivia yhteisöjä, joista on helppo viestiä niin asiakkaille, työntekijöille kuin sidosryhmillekin. Autamme niin perustan luomisessa, käytännön toimiin siirtymisessä kuin jatkuvassa kehittämisessä ja ylläpidossakin.
Mitä te haluatte saavuttaa?
Keitä ne on ja mitä niiltä voi ostaa? Tutustu tiimimme ja palveluihimme tai kutsu täti kertomaan!