Minulla oli ilo olla mukana viestinnän ammattilaisten järjestön ProComin Helsingin Pörssitalolla järjestetyssä vuotuisessa ProCom-päivässä 7.6.2016. Edustin Stadissa paitsi itseäni ja firmaani, myös ProComin hiljattain perustettua Turun-jaosta: pääkaupungissa kun tahtoo usein… read more →
Toimitusjohtaja Tasasella on mittari täynnä. Mainontaan valuu vuosittain kymmeniätuhansia euroja, mutta ennustettavuus sijoituksen tuottavuudesta on vakioveikkausrivin luokkaa. Yhtiöstä lähtevät viestit eivät edes tue nykyistä strategiaa. Markkinoinnissa on jotain pielessä. Nettisivut… read more →
Sitä saa mitä tilaa! Kun Polulla-Päivin ja Aikatra-Terhin kanssa ryhdyimme syksyllä hahmottelemaan sitä, minkä nimeksi sittemmin tuli Viestintäairut-valmennus ja jota nyt Hämeen ammattikorkeakoulun henkilöstön kanssa pilotoimme, emme vielä lainkaan tienneet… read more →
Tuntuuko markkinointi hankalalta? Ei huolta! Täti kokosi kätevän vinkkilistan hyviksi havaituista keinoista, joita voi soveltaa joko itse tai jakaa kilpailijalle – olkaa hyvät! 1. Älä aloita liian aikaisin Oiva paikka… read more →
Takana on pari kuukautta tätinä ammatillisessa mielessä. Sukulaissuhteiden puolesta ura on jo pitempi, tarkalleen ottaen 23 vuotta. Silloin syntyi rakas siskonpoika ja ensimmäinen kummilapseni. Mutta siitä enemmän muissa kanavissa. Liityin… read more →
Tädit ovat nyt virallisesti ilon ja järjestyksen intohimoinen ensemble! Olemme mukana Inspired in Finland -hankkeen kampanjassa, jossa etsitään intohimoisia Suomessa toimivia yrityksiä. Mistä tädin intohimo kumpuaa? Ota kuppi kahvia ja… read more →
Mitäs tekis jotta mainittais? Maaliskuun 2. päivänä 2016 Hub Salon loungessa järjestetyn Pukki, peikko ja kaalimaa -seminaarin syntysanat lausuttiin jo kesällä 2015 Hubin kahvipöydässä, kun Laura-täti ja Suomen Tiedetoimittajain Liiton… read more →
Keväällä 2015 saimme yhteydenoton OAJ:n Uudenmaan alueyhdistyksestä. Sen hallituksessa koettiin, että viestinnästä puuttui punainen lanka ja että eteenpäin ei päästäisi omin voimin. Yhdistystoiminnassa viestintä on varsin oleellinen osa yhdistyksen ydintoimintaa.… read more →
Pukki, peikko ja kaalimaa – sisältömarkkinointi, journalismi ja mainonta yhteisillä laitumilla Joy & Orderin kevätseminaarissa kolutaan kaupallisen ja journalistisen sisällön rajamaita. Mistä tuntee mainoksen ja miksi asialla on väliä? Voiko… read more →
Moniammatillisuus on termi, jonka kuulee useimmiten sosiaalialalla ja terveydenhuollossa. Siinä asiakkaan ongelmia ratkotaan eri alojen ammattilaisten yhteistyönä. Viestinnän ja markkinoinnin alalla ammatti-identiteetit ovat usein jo valmiiksi sekoittuneita, ja ammattilaisilla on… read more →