Miten työyhteisö pidetään yhteisönä, vaikka ollaan fyysisesti eri paikoissa? Miten ehkäistään yksinäisyyttä? Näitä pohditaan nyt, ja hyvästä syystä. Vuorovaikutuksen ulkopuolelle jättäminen on koulukiusaajien ja tiukkojen uskonyhteisöjen harjoittamaa vallankäyttöä ja vaikuttaa… read more →
Kun museot ja teatterit ovat säpissä ja harrastukset tauolla, voi ainakin leipoa. Kumman vuoden kunniaksi jaamme joulukuun aikana tiimin suosikkireseptit – sovella ja kokeile! Ja saapa tästä aasinsillan myös sisällöntuotantoon.… read more →
Luulit ehkä tehneesi kaikkien aikojen mainoskampanjan Facebookissa, mutta kas, mainoksesi tulikin bumerangina takaisin Facebookin tarkistuksesta. Mitä vattua? Saatoit tietämättäsi rikkoa Facebookin mainoskäytäntöjä. Jotta bumerangi ei jatkossa tulisi yllätyksenä, päätimme jakaa… read more →
Facebook tarjoaa kattavan paletin mainospalveluita etenkin pk-yrityksille ja organisaatioille. Mutta mistä aloittaa? 1. Mistä inspiraatiota? Jos teet mainoksia ensimmäistä kertaa, voit hakea innoitusta Facebookin mainoskirjastosta. Et tarvitse edes Facebook-tiliä, joten… read more →
Sisäinen viestintä -sarjan ensimmäisessä kirjoituksessa tutustuimme ERRJA-korjaussarjaan ja toisessa annettiin kyytiä sähköpostille. Kolmannessa puhutaan siitä, mikä digitaalinen työympäristö tai työkalu on paras juuri meille. Tärkeintä on tämä: välineellä ei ole… read more →
Vaivaako organisaatiotasi jatkuva napina, nahkea innostus, orastava kuppikuntien muodostuminen tai jopa keskivahva mä en ainakaan -asenne? Työyhteisösi saattaa kärsiä matala-asteisesta tulehduksesta. Lääketieteessä matala-asteista tulehdusta pidetään monen kansansairautemme riskitekijänä. Tulehduksen taustalla… read more →
Sarjan ensimmäisessä kirjoituksessa tutustuimme ERRJAan eli sisäistä viestintää hujauksessa kohentavaan asenne-korjaussarjaan. Muutakin sellaista on, jonka voi panna kuntoon ilman vuosien odottelua ja josta on selvää hyötyä. Yksi asia, joka ratkaisee… read more →
Me ostamme brändejä, ja jos mahdollista, me ostamme brändeiltä. Siksi omaan henkilöbrändiin kannattaa panostaa. Käytännössä henkilöbrändi ei ole sen kummoisempi kuin mikään muukaan brändi; se on se mielikuva, minkä me… read more →
Mitä yhteistä on sisäisellä viestinnällä ja ikkunoiden pesemisellä? Ainakin se, ettei kummallekaan tule usein tehtyä mitään, ennen kuin pimeys ja lika alkavat tosissaan haitata. Läpinäkyvyys ja valon levittäminen ovat tärkeitä… read more →
Tässä männä päivinä on saanut oikein urakalla tehdä työpajojen, koulutusten ja yhteistyöstämisten modifiointia verkko-olosuhteisiin. Toki olemme ennenkin kouluttaneet ja kehittäneet digialustoilla, mutta esimerkiksi viestinnän palvelumuotoilupajan vetäminen isohkolle porukalle, jonka digiosaaminen… read more →